Jak hubnout v létě? Doporučení.

29.06.2019

Víte o tom, že v létě naše tělo funguje jinak? Dobrou stravou jej můžeme posílit a naopak. Škodlivá je v létě strava s nadbytkem tuku, živočišných bílkovin, grilování a smažení. Pokud grilovat tak zeleninu, rybu a lehká jídla. Další úskalí je příliš čerstvého syrového ovoce. Obsahuje velké množství cukru. Ovoce používejte pouze jako dezert. 
Pozor na studené nápoje a zmrzliny. Tělo nás v létě ochlazuje automaticky. Přidávání studených nápojů a potravin se příliš ochlazujeme a tělo může onemocnět angínou, chřipkou apod. Teplý čaj nám vyrovná teplotu, tělo je v rovnováze a lépe hubne. Také pozor na pitný režim. Ani v létě se to nemá přehánět - 3 l tekutin je maximum. při běžném režimu.Jaký má být tedy v létě jídelníček abychom hubli? Polovinu by měla tvořit zelenina, čtvrtinu obilnina a zbytek luštěniny. Co se týká obilovin upřednostněte kukuřici v podobě krupice a polenty, dále bílou rýži. U luštěnin jsou pro letní dny vhodné žlutá a červená čočka. No a zelenina? Hlavně barevná a prakticky jakákoliv. Ona totiž ochlazuje naše tělo, které je v létě tak rozehřáté. Maso v létě nahradíme houbami. Nejsou tak zahřívající jako maso., chutnají podobně a skvěle nás detoxikují. A hubnutí jde pak samo.

DOPORUČENÍ:
1. Zelenina má být pestrá, upravená na syrovo i tepelně, ale hlavně barevná
2. V létě pečeme a smažíme pouze v chladných dnech - tedy vyjimečně.
3. Chuť léta je hořká. To ale není pivo, káva a červené víno - ty nám škodí, ale hořká zelenina: rukola, čekanka.
4. Barva léta je červená - zařaďte tedy melouny, jahody, třešně, ředkvičky, rajčata, jablka..
5. Pozor na studené nápoje a potraviny, hlavně zmrzlinu. Pokud tak jen v malém množství,
6. Pijeme vlažné a teplé nápoje, tělo nemá takový šok a lépe hubne.