Jak zhubnout trvale bez JO JO efektu, doporučení.

21.04.2019

Pokud nejste v psychické pohodě a nemáte velmi silnou motivaci, raději se do hubnutí ani nepouštějte. Vy sami se musíte rozhodnout, že chcete něco změnit a naučit se disciplíně. Pokud jste v pohodě, motivace je silná a máte disciplínu, s chutí do toho. 
Těm šťastnějším stačí pouze drobné úpravy a jsou v cíli. Většina ale potřebuje celkovou změnuživotního stylu. A to hlavně v případě, pokud trpíte některými civilizačními nemocemi - diabetes II typu, vysoký tlak, zvýšený cholesterol, kožní problémy, bolesti zad a pod. Zapomeňte na všechny diety, fungují maximálně 6 měsíců. Pak již neudržíte "chutě na uzdě" a spouští se JO JO efekt.

Stanovte si reálný cíl a spočítejte si Vaši reálnou dosažitelnou hmotnost.
Jaká byla Vaše nejnižší     Před kolika lety      Vaše rozumná dosažitelná váha            v dospělosti?                  to bylo?                            hmotnost je?

                 kg           +              (roky x 0,5)            =                 kg
Příklad: Před 5 lety jste vážila 60 kg, dnes vážíte 68 kg. Dnešní rozumná dosažitelná váha pro Vás je 68 + ( 5 x 0,5 ) = 62.5 kg.
Převzato z knihy I. Málkové - "Hubněte s rozumem".

Kolik zhubnete za měsíc, záleží na tom, jakou máte nadváhu a jak moc máte zpomalený metabolismus v důsledku předchozích diet. Ideální je hubnout půl kila za týden.Seznamte se s kalorickou hodnotou potravin, které běžně konzumujete. Není nutné počítat kalorie, stačí si udělat představu o tom, jakou mají kalorickou hodnotu (kalorické tabulky). To Vám usnadní zjistit, v čem je chyba. Jak na to? "Sepište si pár dní po sobě, co jíte a pijete. Lehce pak uvidíte, které potraviny a pití máte vyškrtat. Největší fígl je nicméně v tom, že nic z toho nesmíte dodržovat jen krátkodobě. Jedině trvalá změna přinese udržitelný výsledek.

DOPORUČENÍ
1. Pohoda, motivace a vůle
2. Zapomeňte na diety
3. Zjistěte, kde děláte chybu - věnujte pozornost tomu co jíte
4. Pomalými kroky začněte měnit svůj životní styl
5. Zkuste na týden vynechat všechny živočišné suroviny
6. Začněte vařit, PLÁNUJTE
7. Přidejte pohyb - stačí každý den procházka rychlou chůzí 20 min
8. Zvolte správný pitný režim
9. Dávejte přednost zásadotvorným potravinám
10. Ke každému jídlu si přidejte trochu kvašené zeleniny - čistí střeva a urychluje hubnutí, navozuje dobrou náladu 

Víte o tom, že Česko skončilo mezi zeměmi, kde měla špatná strava v roce 2017 za následek 249 až 313 úmrtí na každých sto tisíc obyvatel. Většina zemí spadajících do této kategorie se nachází v Africe a v jihozápadní Asii. V Evropě se v této kategorii nachází ještě Polsko, Chorvatsko či Albánii. 

Proč tloustneme        Hubnutí pomocí diet   od    Margit Slimáková

Jíme jinak recepty

Účinná dieta špatná strava v roce 2017 za následek 249 až 313 úmrtí na každých sto tisíc obyvatel. Většina zemí spadajících do této kategorie se nachází v Africe a v jihozápadní Asii. V Evropě se v této kategorii nachází ještě Polsko, Chorvatsko či Albánii